Tuesday, October 14, 2008

Caci cu noi este Dumnezeu

http://www.youtube.com/watch?v=mOaCxn7v7JQ

Despre ajutorarea aproapelui

Un frate l-a văzut pe avva Nistheroos îmbrăcat cu două tunici şi l-a întrebat: „Dacă vine un sărac şi-ţi cere o haină, pe care i-o dai?”. El a răspuns: „Pe cea mai bună”. Fratele zice: „Şi dacă vine şi altul să-ţi ceară, lui ce-i dai?”. Bătrânul zice: „Jumătate din cealaltă”. Fratele zice: „Dacă vine şi al treilea să-ţi ceară, ce-i dai?”. El zice: „Rup din ce-a rămas şi-i dau jumătate, iar cu restul îmi acopăr şoldurile”. Celălalt zice: „Şi dacă cineva îţi cere şi bucata aceasta?”. Bătrânul zice: „I-o dau şi mă ascund undeva, până când Dumnezeu îmi trimite cu ce să mă acopăr, căci eu nu cer de la nimeni alta”. (Pateric, ediţia Polirom, 2005 - rubrica de Tryanna)

No comments: